Overnight Oats; Om Eindeloos Mee Te Variëren. Deze Keer Met Kokoswater, Havervlokken, Chiazaad En Frisse Frambozen En Gojibessen Toppings!

Overnight Oats; een Happy and healthy ontbijtje!

Overnight oats; om eindeloos mee te variëren. Overnight oats zijn super makkelijk om te maken. En de naam zegt het al, je hebt alleen wat tijd en geduld nodig. Je zet ze namelijk de avond van te voren klaar in de koelkast en ’s ochtends kun je meteen aanvallen. Geen geduld of liever dezelfde dag nog genieten van je overnight oats? Wacht dan in ieder geval een uurtje of 2-4 :-) Door het weken is alles beter verteerbaar en neem je meer voedingsstoffen op. Trek gekregen? Maak vanavond nog jouw portie voor morgen! Deze keer op Happy and healthy een recept voor overnight oats met kokoswater, havervlokken, chiazaad en frisse frambozen en gojibessen toppings.

Overnight oats, wat heb ik nodig?

Meestal worden overnight oats met melk en honing gemaakt. Deze keer heb ik echter gekozen voor een iets minder zoete en lichtere variant, namelijk alleen met water en een deel kokoswater. Uiteraard ben je vrij om wel honing of (amandel)melk te gebruiken. Amandelmelk is een goed alternatief voor normale melk.

Ingrediënten:

  • Havervlokken
  • Chiazaad
  • Water
  • Kokoswater
  • Gojibessen
  • Banaan
  • Kaneel (heel belangrijk voor de smaak)

Toppings:

  • Frambozen
  • Paar extra gojibesjes
  • Hazelnoot

Ook heel lekker bij jouw overnight oats:

  • Amandelmelk
  • Rauwe honing of een klein schepje kokosbloesemsuiker of ander zoetmiddel naar keuze
  • Kokosrasp
  • Rauwe cacao nibs of poeder
  • Gepofte boekweitkorrels
  • Sesamzaad
  • Etc etc :-)

Zoals je ziet kun je er van alles door heen mixen. Lekker proberen dus!

Overnight oats, hoe maak ik ze?

De overnight oats happy-and-healthy style zijn uiteraard in een handomdraai in elkaar te zetten. Het is wederom een gemakkelijk recept. Je voegt ’s avonds de havervlokken en het chiazaad bij het (kokos)water. Indien gewenst kan je er op dit moment al gojibessen bij doen. En de geprakte banaan. Dit alles sluit je luchtdicht af en zet je in de koelkast. Lekker een nachtje laten weken en je ontbijt is zo goed als klaar!

De volgende ochtend roer je je overnight oats even goed door. Door de chiazaadjes wordt het een extra stevig papje :-) Na het roeren ga je jouw ontbijtje mooi, en nog lekkerder, maken! Voeg fruit naar wens toe en eventueel nog extra crunchy toppings zoals gepofte boekweitkorrels of sesamzaad. Het is ook heerlijk met (geweekte) noten. Zelf ben ik deze keer voor zomerse frambozen en stukjes banaan gegaan. Mango is bijvoorbeeld ook fantastisch, banaan spreekt voor zich en natuurlijk zomers zonnige aardbeien uit eigen tuin. Wat een feest!

Overnight oats

Je kan zo lekker met dit ontbijt variëren, maak er steeds weer een nieuw happy momentje van. Oh ja overnight oats zijn natuurlijk het meest bekend als ontbijt. Maar ik vind het ook lekker als lunch of als power hapje voor na het sporten. Makkelijk om mee te nemen onderweg, bijvoorbeeld naar werk of school. Of naar het strand als break van een lekkere wandeling!

Maak je overnight oats gewoon zoals jij ze lekker vindt en blijf vooral variëren.

Enjoy!

Overnight Oats; een Happy and healthy en super easy ontbijtje! Geniet ervan :-)

Overnight Oats; om eindeloos mee te variëren. Deze keer met kokoswater, havervlokken, chiazaad en frisse frambozen en gojibessen toppings!

Interessant? Deel dit bericht van Happy and healthy:
Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
Volg Happy and healthy op jouw favo social kanaal:
Facebooktwittergoogle_pluspinterestrssinstagram
Dit bericht heeft 4 reacties

Laat een reactie achter op Boekreview Havermoutje; 70 recepten met... juist havermout! - Happy and healthy nl Reactie plaatsen annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *